Naam:
Foto’s:
635
Video’s:

Over mij

'We zitten veel te lang in kamers met gesloten luiken.'

BRUCE CHATWIN

Over mijn reis

Na elke reis herbeleven we die weer door er over te vertellen. Daarnaast vinden we het heerlijk om de verhalen van anderen te horen. Dikwijls merken we dat mensen een favoriet vakantieland hebben. Zelf vinden we het leuk om zoveel mogelijk verschillende landen aan te doen en ons steeds opnieuw te verwonderen over culturen die we niet kennen en over de natuur. Nu zijn we gefocust op Europa. Dat past op dit moment goed bij onze manier van reizen (rondreizen met de camper). Als we eenzelfde land nog een keer kiezen, dan kiezen we in ieder geval een heel andere regio. Ieder z’n ding toch?

Maar de passie voor een bepaald land – of het nu de onovertroffen bergen in een land zijn of dat dit de passie voor de keuken van het land betreft – die passie is mooi, zelfs wel wat jaloersmakend. En ik vraag me direct af. Hoe komt het nu toch dat we alles zoveel vergelijken? Maakt dat uit voor je eigen beleving? Zelf had ik een collega die voor anderen enorm kon genieten. Zonder eigen ervaringen erbij te mengen en zelfs zonder dat er enig spoor van jaloezie merkbaar was, zoals: “dat zou ik ook wel willen”.

Dat vond ik gaaf. Ik dacht: “dat zou ik ook wel willen”.

Bezochte landen

Ik heb 29 landen (12%) bezocht:

België, Canada, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Marokko, Mexico, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.