Iria beach & Athene

14 mei 2016 - Kato Almiri, Griekenland

Op dinsdag belandden we op een camping aan het strand; bij een leuk dorpje op fietsafstand en op 20 minuten rijden van het historische Nafplio. Op woensdag gaan we naar Epidaurus; donderdagochtend lassen we een relax-ochtend in en bezoeken we 's middags Nafplio. Om onze benen te ontlasten hangen we daar de toerist uit en gaan we met een cabrio-bus (voor ons privé) langs alle hotspots van de stad. Vanaf de Palamidi genieten we van een adembenemend uitzicht op de stad. In de stad genieten we van pittoreske straatjes met Venetiaanse gevels en sluiten we af met een Italiaans ijsje.
We checken op vrijdag uit bij de camping en gaan via Mycene naar een camping in Kato Almyri (vlakbij Korinthe). Op de camping staan we samen met een man uit Alaska met een trekkerstentje. Hij deelt nog wat lokale dranken met ons, die op zijn beurt van een Grieks gezin had gekregen met Pasen. Hij geniet ook zichtbaar van het mooie dat Griekenland te bieden heeft en we wisselen nog wat ervaringen uit.
Op zaterdag vertrekken we om kwart voor 10 vanaf station Korinthos naar Athene. Na alle rust/rustige campings valt de drukte ons erg op. We gaan eerst het Akropolis bekijken/beklimmen. Wat weer een fantastisch bouwwerk! Na een lunch 'bij de bakker op de hoek' gaan we naar het Nationaal Archeologisch Museum met veel bijzondere opgravingen uit o.a. Mycene, Sparta. Extra bijzonder omdat we bij deze plaatsen zijn geweest. Lennart en Jessie moeten we na het vele wandelen in het gareel houden in het museum. De Grieken zijn erg vriendelijk, maar vinden dat kinderen stil moeten zijn en nergens aan mogen zitten. Zelf vinden ze het blijkbaar normaal om hen een aai over het hoofd te geven. Maar goed...
We nemen de metro en trein terug en doen nog BBQ-inkopen voor morgenavond bij de lokale slager. We krijgen een gratis saucijs van hem en veel vriendelijkheid. We komen weer terug op onze rustige camping in een klein schaduwrijk pijnbomenbos. Daar aangekomen, vinden we een presentje van onze net vertrokken campingbuurman uit Alaska.

1. Anneke:
    14 mei 2016
    Klinkt weer super en mooie foto's, enjoy!
  2. Marjon:
    14 mei 2016
    Wat een heerlijke foto's wauw!!!!!!