Italy, we are back!

31 mei 2016 - Roma, Italië

We hebben Griekenland achter ons gelaten en zijn met de boot weer in Italië gekomen. De boot zou om 23u vertrekken, maar had ongeveer een uur vertraging. Tegen 00:00u konden we in de boot en naar onze hut en lekker gaan slapen. (Gelukkig hadden Lennart en Jessie elk nog even een slaapmomentje gepakt in de autostoel.)
Zaterdag rond half 3 locale tijd, meerden we aan in Ancona en mochten we weer naar onze camper. De politie in Italië had echter een grootscheepse controle ingepland, dus werd het lang wachten en we eindelijk om half vier Italië inreden. Gelukkig hebben ze onze 2 vluchtelingen niet ontdekt :-).
We gaan via een camping en de indrukwekkende St. Fransiscus basiliek in Assisi door naar een camping net boven Rome.
We moeten op beide campings wennen aan de vele (nederlandse) toeristen. Maar goed, het is bijna juni dus voor steeds meer mensen begint vakantietijd.
Met een shuttlebus van de camping zijn we tegen half 10 in Vaticaanstad. Over drukte gesproken... De wachttijd voor de Sint Pieter is op het Piazza St. Pietro. De Sint Pieter is destijds betaalt door vele munten als schuldbelijdenis. 'Als het geld in het kistje klinkt, het zieltje in de hemel springt.' Het is een buitengewoon mooie basiliek van buiten en van binnen! Bij de 'wisseling van de wacht' van het Vaticaan roepen Lennart en Jessie bijna tegelijk 'he, zwarte pieten'. (Zie foto)
We nemen de metro naar het Colosseum. Alweer zeer bewonderenswaardig. Na een italiaanse lunch lopen we via de Foro Romana naar de Trevi-fontein.
Tussendoor nog leuke dingen geshopt: pastamaker, leren riem, spaghettibus, schooltassen voor de kinderen.
Met de shuttlebus komen we rond 18u weer op de camping en na een heerlijke pastamaaltijd spoelen we het vuil van de stad af: kids in bad en wij nemen een douche. We sluiten op dinsdag Rome af met een late check-out ivm een welverdiende duik in het zwembad.

1. Meriam Wiering:
    31 mei 2016
    Mooi reisverslag.
  2. Marjon:
    31 mei 2016
    Wat een super leuk verhaal! Nog even verder genieten van de laatste momenten daar!!! Ik heb weer zin om jullie te zien en te spreken hoor :)