Be-Ne-Lux-end

30 juli 2021 - Leeuwarden, Nederland

Aan al het goede komt een eind. We vertrekken vrijdagmorgen voor onze laatste camperrit, richting huis. Onderweg zien we een donkergroene en een rode Lamborghini🏎; Top, krijgt Lennart toch nog 'zijn virtuele bingokaart' vol.😉 Halverwege de route lunchen we bij een viszaak in Harderwijk.🎏 Jessie en Rudolf verorberen een pan met verse Zeeuwse mosselen en Aukje en Lennart gaan voor de gebakken vis/kibbeling. Dan rest de weg huiswaarts.. maar wat een fijne vakantie hadden we.. .. roze-paarse bloemenvelden in Limburg deden ons denken aan de lavendelvelden uit de provence🇨🇵. De oude stenen brug in Roermond deed ons denken aan de Karelsbrug in Praag🇨🇿. Het noodweer (gedurende enkele dagen) deed ons denken aan een rondreis in Zuidoost-Turkije 🇹🇷. Het banken-zaken district in Luxemburg-Stad deed ons denken aan City of London🇬🇧. Het 'uitzonderlijke kapelletje' van chateau Vianden doet ons alvast denken aan de Mezquita in Cordoba🇪🇦 (deze staat nog op onze to-do list😌). Het klooster in Clervaux deed ons denken aan de kloosters in Griekenland🇬🇷. Europa in een notendop, zo zou je onze reis met een beetje fantasie kunnen typeren. In de vakantie ziet alles er net een beetje beter uit. Een windhaan op een dijkhuisje is een duif met een toverstok💫 (quote Jessie en zie foto '@camping Moleneind"). De kersen zien er dikker en lekkerder uit dan je ooit gehad hebt. De maan🌕 schijnt mooier en de natuur komt dichterbij. Verdwalen blijkt een avontuur. Het ijsje bij die ene ijssalon smaakte zó lekker.. alsof je kijkt door de roze vakantiebril.👓 We hebben fijne mensen ontmoet. Gwendolyn, Milou, Sheldon, 'de aardige en behulpzame Luxemburgse gids' en tal van vriendjes en vriendinnetjes van L&J. Luxemburg met haar 5️⃣0️⃣ tinten groen🌳, talrijke kastelen en burchten.🏰 Een open karakter, drie talen waaronder Luxemburgs🇱🇺. Slechts 615.000 inwoners. (Misschien is Luxemburg juist daarom zo open en pro Europa.🇪🇺) We leerden over stadhouder Hendrik, prins van Oranje-Nassau🟠 Hij werd geroemd om zijn positieve bijdrage aan Luxemburg. De eerste jaren van zijn stadhouderschap verliepen moeizaam🤔, maar na verloop van tijd dwong hij door zijn optreden bij regering en inwoners respect af.👏 Hij verdedigde belangen van ‘zijn Luxemburg'. Verder hebben we tal van mooie plekjes in Nederland (her)ontdekt. 'Onze camperreis': een rondreis🧭 door de Benelux, waar we mooie avonturen hebben beleefd. Wat we vooral geleerd hebben hoe goed we het met elkaar👨‍👩‍👧‍👦 hebben en ook hoe goed er voor ons gezorgd wordt.🙏 Dankbaar sluiten we deze nieuwe herinneringen en reisverhalen in ons hart.💚 Dank voor het meereizen! O ja, dankzij onze buren wachtte een aangenaam welkom thuis! 💐Het fijne van reizen is toch ook echt wel om weer thuis te komen.😊

1. Catrina:
    Welkom thuis 💗
  2. Mar:
    30 juli 2021
    Welkom thuis RALJ! En een mooi einde. Het samen als gezin zo fijn hebben, een herinnering rijker (plus nieuwe plekjes) en weer veilig thuis! Tot gauw! 😉🙋‍♀️
  3. Gezina:
    30 juli 2021
    Wat mooi beschreven! Geniet ook maar weer van het thuis-zijn. X
  4. Coba:
    31 juli 2021
    Prachtig geschreven en heel erg fijn dat ik mocht meegenieten!! 👍

Welkom thuis en nu nog ff nagenieten van jullie vakantie, van alle mooie belevenissen en spannende avonturen!! ❤️
  5. Marjon:
    31 juli 2021
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!!!
    En heerlijk om terug te mogen kijken op een nieuwe gave vakantie die jullie hebben gehad!!!
    Jammie Jessie en Rudolf die mosselen waren vast heerlijk!!!
    Bedankt dat ik via deze weg mee mocht gaan op jullie vakantie :)

Liefs en een dikke knuffel van mij xxxx
  6. Karin:
    2 augustus 2021
    Welkom thuis, geniet van (voor) jouw laatste vakantiedag!

Oant moarn 🙈