Orakel van Delphi

18 mei 2016 - Delphi, Griekenland

Voor vandaag (18 mei) hadden we het plan om een relax-dagje te houden. Het begon goed: uitgeslapen en uitgebreid ontbijten.
Begin van de middag stappen we op de fiets naar een speeltuin in Delphi; we willen alvast checken hoe we morgen moeten fietsen naar de opgravingen van Delphi. En wat blijkt: het is vandaag museumdag: Entrance free!
Dus besluiten we alsnog vandaag -nederlanders als we zijn- de opgravingen en het museum in Delphi te bezoeken. De kinderen houden het goed vol. Als beloning gaan we vanavond lekker uit eten. De kinderen kiezen wederom voor pasta; wijzelf voor Mousaka.
's Avonds spelen we nog een spel Dominion onder het genot van een griekse wijn. ~ Vanaf onze camping hebben we een prachtig uitzicht over een dal met duizenden olijfbomen en de golf van Korinthe - het is prachtig wakker worden met de ochtendzon die hierover schijnt. ~ Op vrijdag (20 mei) bezoeken we het klooster van Osios Loukas vanuit Delphi. Bij het klooster zijn twee kerken uit de periode 920 n.C. De grootste van de twee kerken is rijk voorzien van prachtige mozaïeken met bijbelse taferelen. Er valt nog veel meer te zien, zoals een ruimte met oude olijfpersen en een crypte.

1. Gezina:
    18 mei 2016
    Ja, je bent Nederlander of je bent het niet. Maar... dat 'uit eten als beloning' was uiteindelijk vast duurder dan de entree voor Delphi :-). Gaaf dat jullie daar zijn geweest!
  2. Kora:
    19 mei 2016