Oslo en Lillehammer

28 juli 2019 - Lillehammer, Noorwegen

Als we in Oslo arriveren zoeken we een plekje in de schaduw. Lennart en Jessie zoeken afkoeling door emmers koud water over hun hoofd te gooien. Vanaf de camping kijken we uit over de stad, die in een soort kom ligt. 's Avonds maken we een mooie wandeling in Ekebergparken waar we allerlei sculpturen bewonderen. De volgende dag bezoeken we Oslo. We nemen een kijkje in de oude Akershus Festning, doen the northern light experience, gaan eilandhoppen voor de kust van Oslo en 's middags nemen we een duik op het schiereiland Bygdoy. Na een perfect dagje stad en strand gaan we terug naar onze camping. De volgende dag vertrekken we naar Lillehammer. We staan op een fraai gelegen camperplaats. Als we omhoog kijken zien we de skischansen van de olympische winterspelen van 1994. Als we naar beneden kijken zijn we een prachtig dal omgeven door bergen. In de middag wandelen we langs watervallen en rivieren de berg af naar Lillehammer zelf. Onderweg plukken we frambozen en bosaardbeitjes. In het dorpje halen we een ijsje en rusten we wat uit. Daarna bezoeken we het Noors Olympisch museum. We zoeken daarna afkoeling in de rivier. Een noorse vrouw biedt ons spontaan vers gegrilde hotdogs en broodjes aan. Daarna wandelen en klauteren we weer de heuvel op. 's Avonds blijkt dat we ruim 10km gelopen hebben. Een mooie prestatie (vooral) van Lennart en Jessie. Jessie en Rudolf nemen nog een duik in een soort natuurlijk bad met een waterval. Als de zon ondergaat zijn we haast blij omdat dit wat verkoeling brengt. Onze laatste dag in Lillehammer bekijken we de skischansen van dichtbij. Verschillende skiërs zijn aan het springen op de borstelbanen. Lennart en Rudolf gaan met de skilift naar boven en bewonderen vanaf die plek het uitzicht. Na een relaxmomentje verrekken we richting Dovre. De route is werkelijk prachtig. Later meer.

1. Catrina:
    28 juli 2019
    leuke verhalen en foto's weer!
    wij vermaken ons hier met verhuisdingen :)
  2. Marjon:
    29 juli 2019
    Wat een heerlijke foto's :)

Knuffel van mij