Luz naar Vila Nova de Milfontes

9 juni 2017 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

Na een gezellige lunch en middagje strand met vrienden uit Nederland, gaan we donderdag een dagje er op uit. We rijden richting Sagres. De rotsen rijzen hier loodrecht uit de zee op. We bezoeken bij Sagres het fort. Hier trok Hendrik de Zeevaarder zich in de 15e eeuw terug en stichtte er de zeevaartschool van Sagres. Vanuit hier zijn vele grote ontdekkingsreizigers vertrokken naar het verre oosten. Als we hier uitkijken over de oceaan dan voelen we ons klein. Na een prachtige wandeling rond Ponta de Sagres vervolgen we onze weg richting Cabo de Sao Vicente, het uiterste zuidwesten van Europa. We zien hier wederom prachtige kliffen. We mogen in de eeuwenoude vuurtoren en krijgen uitleg van iemand van de marine. Nadat we met een ijsje weer voldaan hebben aan een van onze dagelijkse rituelen, keren we om en rijden richting Lagos. In de avondzon zien we de 'blauwe grotten' van Ponta de Piedade. Wederom een adembenemend gezicht. Daarna eten we zwaardvis en tonijn in een leuk restaurant aan de kust. Op 9 juni vertrekken we naar onze volgende bestemming. We rijden via Vila do Bispo: een authentiek dorpje met alleen maar witte huizen naar Torre d'Aspa. Een uitkijkpunt van 156m hoog, waar vandaan we de grillige kustlijn zien met prachtige zandstranden en vele surfers die hier actief zijn. We vervolgen onze weg naar de Costa de Alentejano, een authentieke en ongerepte streek. We arriveren 's middags in ons derde verblijf in Vila Nova de Milfontes.

1. André en Corrie:
    9 juni 2017
    Hallo Venemaatjes ;-)

Leuk om weer mee te genieten van jullie belevenissen op reis, deze keer door het mooie Portugal. Komende dag(en) door de Algarve, het gebied waar wij vorig jaar waren. Erg mooi daar. Wij gaan komende donderdag weer naar Portugal, deze keer Costa da Prata.

Heel veel plezier nog met elkaar en geniet van al het moois!

Groetjes van André en Corrie
  2. Kora&David:
    10 juni 2017
    Mooi om te lezen en leuke foto's! Fijne tijd met elkaar in deze mooie omgeving! Liefs van ons viertjes!
  3. Gezina:
    10 juni 2017
    War heerlijk allemaal, veel reisplezier nog! X