Sfeervol Wrocław

10 augustus 2023 - Wrocław, Polen

Wrocław was goed voor ons vandaag. We starten de dag bij de 360⁰ panorama van 'de slag bij Racławice'. We bezoeken het fraai gedecoreerde raadhuis. In het raadhuis zijn verschillende exposities, waaronder één van Salvador Dali. We bezoeken de 'train to heaven' en Clubogaleria Neon Side. Dan met de tram naar de oude stad. Mooie kerken, mooie bruggen, allen prachtig omlijst door de Oder die zich - net als ons - zwierend door de stad begeeft. Nog  naar de Jahrhunderthalle waar we op het terras neerstrijken om vervolgens getrakteerd te worden op een mooie show met water en muziek. Achter de Jahrhunderthalle met haar fonteinen ligt nog een Japanse tuin uit 1913 die een bezoek waard is. We wandelen in een rustgevende sfeer, langs watervallen, beekjes, bloemperken en zelfs over water (zo lijkt het). Zie foto van Rudolf. Na al dit gesjouw keren we terug bij de fonteinen. Kids schoenen uit, Jessie geniet al turnend van het water. Lennart was al kletsnat van de fonteinen en ging ook nog even door. Het is weer een mooie dag!

1. Gezina:
    11 augustus 2023
    Wat een gave ervaringen weer! Ik kijk er nu al naar uit om Wroclaw te bezoeken later deze maand. Een aantal dingen stonden al op ons wensenlijstje, maar bv van die Pisa-trein wist ik nog niet. Dus leuke tip! Veel plezier op weg naar jullie volgende bestemming!
  2. Mar:
    13 augustus 2023
    Wat een mooie foto's weer! Schitterende gebouwen! En wat een mooie van foto!! Geniet van de dagen die nog komen 🤗👋🏼