Via het Reuzengebergte naar Polen

8 augustus 2023 - Wrocław, Polen

Vandaag hebben we de Adršpach-rotsen bewonderd in een nationaal park in het reuzengebergte in Tsjechië. De rotsen hebben mooie namen, zoals the tooth, the pitcher en the lovers. Totaal zijn er 21 verschillende benoemde rotsen. Adršpach is de grootste broedplaats van valken in Europa. Naast valken komen hier ook de wilde kat en de lynx voor, al is die laatste erg zeldzaam. Wij zagen geen dieren alleen een rots met de naam elephant. :-) Tussen de natuurlijke kunstwerken die we zagen en de wilde dieren die we niet zagen, maar die er wel zijn, zien we een verband: de natuur is groot en indrukwekkend, de mens, hoe veel ook in aantal, is klein en bovendien te gast.
Na deze wandeling vertrokken we naar Polen. We hoopten dat een leuke camping in Wrocław een plekje voor ons had. Tegen 19u reden we onder de poort van het olympisch stadion in deze stad, door. (Overigens is dit stadion nooit voor OS gebruikt, maar herbergt het wel voetbalhistorie.) Onze gewenste camping ligt er pal naast en had nog een mooie kampeerplaats voor ons. We hopen een paar dagen van deze stad te genieten en de stad te ontdekken.

1. Gezina:
    9 augustus 2023
    Leuk verhaal en gave foto's weer! Eind augustus hopen wij hier ook te zijn. Enjoy!
  2. Mar:
    9 augustus 2023
    Wow wat een indrukwekkende rotsen en wat gaaf om zo weer even mee te mogen kijken van dit stuk(je) indrukwekkende 'natuur'. Leuk beschreven 👌🏼Geniet! 🏕🔥🍹
  3. Marjon:
    10 augustus 2023
    Wauw wat een gave rotsen!!!
    Veel plezier op jullie nieuwe plek😀
  4. Coba:
    15 augustus 2023
    Wat ontzettend fijn dat ik ook dit jaar weer mag meereizen! Zo kom je nog es ergens…. 😉

Wederom prachtig geschreven en voorzien van mooie foto’s, ‘k geniet er écht van! 👍👍

Geniet van jullie reis en maak mooie herinneringen voor later! 😘