Kudde geiten

18 mei 2016 - Fokida, Griekenland

Pal naast onze camping graast een kudde van 350 geiten. Elke avond steken ze de weg over. We horen dan het geklingel van hun bellen. De herder vertelde ons dat hij 9 honden heeft, mede omdat hij veel last van wolven heeft.
Overigens leidt dat ook weer tot gevaar want twee Belgische wandelaars werden pal voor onze neus omsingeld door 4 honden. Een hond beet nog in een jas van de dames. Gelukkig liep het allemaal goed af. De kids vonden de honden stout, maar de geitjes vonden ze wel lief…

Het verhaal krijgt op donderdag 19 mei een vervolg: we komen de twee wandelaars weer tegen. De ene heeft een verband om haar been. Ze vertelt dat ze later nog een keer aangevallen is en dat ze daarbij gebeten is.

Sneu voor hun en wij zijn dubbel gewaarschuwd.
's Avonds horen we nog een wolf huilen en het is volle maan.
We beseffen dat we gisteren bewaard zijn gebleven voor gevaar.
Mooie afsluiting van de 4e week vakantie.

Kudde geiten

Deze foto werd gemaakt op 18 mei 2016 in Fokida, Griekenland met een Samsung GT-I8190.