Van Lux naar Land van Maas en Waal

27 juli 2021 - Maasbommel, Nederland

Op zondag genieten we van een rustdag. Rudolf maakt een wandeling van twee uren en ziet wederom een 🦊 op steenworp afstand. Wat een prachtig dier! De kids animeren zichzelf op de camping, ook al regent het (btw: na een week stralend mooi zomerweer toch even wennen). We nemen op maandag 25 juli afscheid van een aantal lieve mensen op camping Kohnenhof. We hebben net de camping verlaten als Lennart roept: "mama, mama, gaan we nog een keer naar deze camping?". Na een mooie maar lange route (veel binnendoor weggetjes, o.a. door Hoge Venen-Eifel) komen we aan op onze camping nabij Maasbommel. Onderweg hebben we het drielandenpunt (🇳🇱🇧🇪🇩🇪) aangedaan icm met een parkeerplaats-lunch. We hebben alles toch bij de hand.🙂 Jessie ging niet mee naar boven bij de uitkijktoren (btje hoogtevrees wsl), waardoor ze het prachtige uitzicht mist. Ineens betrekt de lucht en even later 🌧 het flink. Daarom skippen we het doolhof (met akkoord van de kids). Als een stel chinese toeristen springen we na het maken van de belangrijkste foto's weer in de camper. We rijden verder over de Vaalserberg door het mooie landschap van Zuid-Limburg en al gauw brandt de 🌞 weer alsof het nooit anders is geweest. Eind van de middag komen we aan op de camping, waarbij we langs diverse fruitautomaten 🍒🍓 rijden. Één dezer dagen maar even vers fruit scoren...we krijgen er nu al zin in.😋 We zijn nu in het "Land van Maas en Waal". Onmiddellijk doemt het liedje van Boudewijn de Groot in gedachten op.🥁🎺 De eerste uren op de camping zien we niet veel van de kids (wat meestal een goede graadmeter voor de camping is). Voor de derde keer op rij staan we volgens Lennart op de leukste camping.😉 Ondanks het ietwat frisse weer nemen de kids een duik in het zwembad en spelen een 'gat in de avond'. De volgende dag slapen we uit, ontbijten we en stappen we op de fiets. We fietsen 'dijk op, dijk af' naar het stadje Beneden-Leeuwen. Witte kwikstaartjes hippen voor ons uit op het fietspad ("dié kan niet goed vliegen", zegt Lennart - een klein lesje natuur volgt van Rudolf.) We zien ooievaars op hun nesten en Jessie meent een jong te zien. Onderweg terug pakken we een leuke waterspeelplaats (Het Speelse Veld van coolnature.nl) mee. Dammetjes bouwen met riet, bladeren en modder totdat de boel overstroomd. Vies worden mág (!), maar dat water blijkt wel koud bij het schoonboenen.🤭 Eenmaal terug wacht voor de kids weer een fijne duik in het zwembad en speeltijd op de camping met een nieuw vriendinnetje. Het maken van happy stones blijkt (net als gister) favoriet te zijn. De komende de dagen (onze laatste vakantiedagen) staan de tuinen van Appeltern nog op het programma en suppen🏄‍♂️ op de uitlopers van de Maas. Verder zien we wel. De tijd mag traag voorbij gaan, maar dat zal wel weer een utopie zijn. Nog even fijn genieten.😊

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mar:
    27 juli 2021
    Wat heerlijk zeg om zo weer een stukje mee te genieten van jullie reis. Een mooie herinnering rijker. Geniet van deze laatste mooie trage dagen samen.
  2. Marjon:
    27 juli 2021
    Heerlijk om weer jullie verhaal te lezen :)
  3. Gezina:
    27 juli 2021
    Geweldig verhaal weer, we zien het helemaal voor ons :-). Fijne laatste dagen nog!
  4. Coba:
    27 juli 2021
    Wat ontzettend fijn om jullie belevenissen te mogen lezen, ‘t geeft mij ook een soort van vakantie gevoel!! 😊
    En wat een rijkdom om samen met Rudolf, Jessie en Lennart deze trip te mogen maken!! ❤️
    Geniet nog even in het prachtige Land van Maas en Waal en dat die laatste dagen maar ergghh traag voorbij mogen kruipen… 🐌