Van Noorwegen terug naar Zweden

1 augustus 2019 - Fastnäs, Zweden

30/7 Vandaag beginnen we zoveelste etappe. Onze eerste stop is in Ringebu. Daar staat een prachtige noorse staafkerk uit de 12e eeuw. Daarna rijden we dwars door Rondane Nasjonal Park. Ondanks wat lichte regen genieten we van de overweldigende natuur. Wat prachtig allemaal. Eigenlijk maakte de regen en ook de dampen die vanuit de meren opkomen, alles juist mooier. Een beetje mystiek zelfs. Na een totale rit van 6 uren inclusief pauzes komen we aan op onze camping. We zitten aan een fraai meer. Het weer is inmiddels opgeklaard. De kids vangen visjes en Jessie en Rudolf suppen. De volgende dag vertrekken we weer naar Zweden (Stöllet). Vandaag hebben we een korte rit: bijna 2 uur. Met muziek maken we het gezellig met elkaar. Onderweg komen we weinig verkeer tegen en dat wat we tegenkomen is voor 80% Nederlands. Zoveel NL'ers waren we nog niet tegengekomen deze vakantie. Een voorbode voor onze camping met Nederlandse eigenaren en tevens veel gasten uit Nederland. Binnen 10 minuten ontmoeten we ook nog eens oude bekenden. Lennart en Jessie zijn zichtbaar blij met Nederlandse kids om hun heen. Binnen de kortste keren zit Lennart grote verhalen op te hangen aan veel oudere jongens, die ook direct al zijn vrienden zijn. :-) Het activiteitenprogramma van woensdag biedt Aukje en mij de mogelijkheid samen te wandelen. Daar maken we dankbaar gebruik van. Een leuke wandelroute door het bos geeft ons even tijd voor elkaar. Terug op de camping zien we 2 teams (geel en blauw) fanatiek (sport)spelletjes doen. Lennart hoort bij het gele team (met zijn gele hempje) en Jessie bij het blauwe team (blauwe korte broek en donker shirt). Lennart had vooral zin in deze dag aangezien er frietjes en worstjes op het programma staan. Vanmiddag kijken we of we met dit warme weer nog energie over hebben om naar een waterval in de buurt te fietsen...