Merville-Franceville-plage

16 augustus 2022 - Merville-Franceville-Plage, Frankrijk

Nadat we uitgezwaaid zijn door onze vrienden šŸ¤ (zie filmpje), zijn we naar NormandiĆ« gereden. We hebben nog een korte tussenstop in het karakteristieke havenstadje Honfleur gedaan. Leuk: al die oude huizen, de haven en talloze kunstgalerieĆ«n.Ā
Onze nieuwe camping ligt aan de kust. We staan hier in de duinen, pal aan zee. Er staat zelfs een bunker op rand van de camping.Ā
Vandaag, dinsdag, hebben we weer een mooie dag beleefd: veel strandplezier, relaxen, zonnen, bouwen, struinen (schelpen zoeken) en natuurlijk in zee zwemmen. Heerlijk! We hebben veel verschillende soorten schelpen gevonden. Een deel gaat mee naar huis. Na een frisse douche stappen we op de fiets naar de boulevard en het dorpje.
's Avonds zijn R&J er nog een x op uitgegaan voor een lange strandwandeling. De verse kokkels -in het slijk gevonden en Ā meegenomen- zijn dezelfde avond nog verorberd door JAR. Weer een nieuwe ervaring: kokkels eten, die door onszelf gevangen en gekookt zijn.Ā
We hebben de schelpen geĆÆdentificeerd met de app ObsId. Leuk om dit samen te doen en om de diversiteit en gedetailleerdheid van de natuur te zien. In Ć©Ć©n klein schelpje (gevlochten fuikhoren) zat een inimini krabje verscholen. J vond dat wel wat spannend. Morgen via Ɖtretat op weg richting Dunkerque. Wat gaat de tijd snel..

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf ā‚¬ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoā€™s