Le Roc St.André en Malestroit

11 augustus 2022 - Le Roc-Saint-André, Frankrijk

Gisteren kwamen we aan in Bretagne op camping Domaine du Roc, aan de rivier d'Oust. Een fijne plek om drie nachten te blijven, zo blijkt. 1% vd gasten komt uit Nederland en dat zijn wij :-) Na een korte installatie en late lunch verkennen AR de omgeving ~ ha, een restaurantje voor vanavond is ook al gevonden. Dat blijkt een prima keuze! In het restaurant moeten we in 3 talen schakelen: met vriendinnetje vd kids Frans, met haar moeder Engels en daarna dat vertalen naar het Nederlands voor onze kids. Vooral dat Frans is een uitdaging. We moeten hier vaker naartoe. (Lennart: Je m'apelle, Je m'apelle ,ach je kent het wel.😂)
Vandaag (donderdag) fietsen we langs de rivier in een klein uurtje naar Malestroit. Het plaatsje ziet er fraai uit en ademt Bretons. We treffen een grote warenmarkt op het  plein. Leuk hoor, we kopen wat lokale lekkernijen op de markt, slenteren wat rond en bestellen dan een lunch ~ crepes en LJ kiezen frites. Na een ijsdessert fietsen we grotendeels in de schaduw langs het kanaal Brest-Nantes en vervolgens langs d'Oust weer terug. Eenmaal op de camping liggen de kids heel snel in het zwembad ~ even afkoelen en R leest zijn boek uit. We genieten, er hoeft even niets!

1. Gezina:
    12 augustus 2022
    Heerlijk verhaal! En lekker om de fietsen bij jullie te hebben met dat mooie weer. Amusez-vous bien!