Luxemburg-stad en chillen

19 juli 2021 - Nommern, Luxemburg

Op zaterdag vertrokken we naar Luxemburg-stad. Wij zijn goed voorbereid: de dame die onze kids het spelletje Uno gaf🤗, werkt in Luxemburg en heeft ons veel handige en leuke tips gegeven. Van parkeren, tot zelfgemaakt ijs en bezienswaardigheden. Luxemburg-stad kent meerdere gezichten. Zo is er een boven- en een beneden-stad en is er een hyper modern banken-zakendistrict🏙 op de Kirchberg. We doen een stadstour, inkopen op de markt voor de bbq🍗, bezoeken een park en slenteren de stad nog even door. In de middag vetrekken we naar Larochette. Al snel komen we weer afgesloten wegen tegen.⭕ Nog steeds door de eerdere wateroverlast, hoewel het nu schitterend zomerweer is.👌 Rudolf zet de camper aan de kant in een dorpje en - alsof het voorzien is - helpt een uiterst vriendelijke Luxemburger ons aan een alternatieve route🧭 (die de navigatie eerst niet aangaf🙄). Hij vergeet zelfs waar hij mee bezig was (boodschappen uit de auto te halen). Dit leidt tot een licht ongenoegen bij zijn vrouw. We maken nog een praatje, bedanken de man met een Leffe🍺. Als we op de camping aankomen wacht ons het zwembad.🏖 Heerlijk! Jessie en Lennart maken razendsnel vriendjes. De volgende dagen geeft het fijne zwembad veel plezier en verkoeling. Vooral Jessie (onze waterrat) kan er niet genoeg van krijgen.🌞

1. Karin:
    19 juli 2021
    Wat fijn dat er nog behulpzame mensen zijn! Geniet van jullie vakantie!
  2. Gezina:
    19 juli 2021
    Heerlijk! Veel plezier!
  3. Mar:
    20 juli 2021
    Kinderen blij, papa en mama blij ;-) Fijn te lezen dat jullie zo genieten! Ik geniet vanuit Nederland een beetje mee.
  4. Marjon:
    20 juli 2021